به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

 طی چند روز اخیر تصویری از بالاترین طبقه یکی از این برج ها گرفته شده و در رسانه ها و سایت های اجتماعی جهان عرب منتشر شده که بسیار تأثیر گذار و ناراحت کننده بود و عمق جنایت آل سعود به خانه خدا را نشان می دهد.

 
[-] اندازه متن [+]
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز،حدود دو سال از ساخت برج های آسمان‌خراش اطراف خانه خدا می گذرد.

به رغم همه اعتراضات و نارضایتی مسلمانان سراسر جهان از ساخت چنین برج هایی در نزدیکی کعبه، اما آل سعود به احساسات مسلمانان توجهی نکرد و مانند کسی که برای املاک و ارث پدری خود تصمیم می گیرد، به ساخت و ساز خود ادامه دارد.

از اشکالاتی که در آن زمان به این برج ها گرفته می شد، شکل ظاهری آن بود که شباهت زیادی به نمادهای فراماسونری داشت.

دیگر اشکال اساسی که به این آسمان‌خراش ها گرفته می شد، سایه و تاریکی بود که بر روی کعبه می انداختند.

 

در همین راستا طی چند روز اخیر تصویری از بالاترین طبقه یکی از این برج ها گرفته شده و در رسانه ها و سایت های اجتماعی جهان عرب منتشر شده که بسیار تأثیر گذار و ناراحت کننده بود و عمق جنایت آل سعود به خانه خدا را نشان می دهد.

شاید در وهله نخست نگاه کردن به این تصویر، بسیار ساده و یا حتی زیبا به نظر بیاید، اما با کمی تفکر درباره آن، هر مسلمانی احساس انزجار و ناراحتی می کند زیرا با ساخت این برج ها، خانه خدا در زاویه ای قرار گرفته که گویا در زیر پا و محلی پست قرار دارد.




تاریخ: سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 سریال «خداحافظ بچه» یکی از سریال‌های امسال ماه رمضان تلویزیون است که از شبکه سه سیما روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

این سریال که با فاصله کمی از افطار پخش می‌شود، در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد اما پس از گذشت چند روز افت کرد و کم کم مخاطبان خود را از دست داد.

داستان این سریال در مورد زوج جوانی با بازی شهرام حقیقت‌دوست و مهراوه شریفی‌نیا است که بچه‌دار نمی‌شوند و برای حل این معضل، پس از اینکه نمی‌توانند از پرورشگاه بچه بگیرند، تصمیم می‌گیرند بچه بدزدند.

یکی از موضوعات بارز در این سریال که پیش از این هم فارس به آن اشاره داشت، آموزش خلافکاری بود که بازیگران «خداحافظ بچه» به خوبی شیوه‌های مختلف خلافکاری را به مخاطبان آموزش دادند.

در این سریال به راحتی از خانه مردم بالا می‌روند، یا ماشین‌های مردم در کمترین زمان ممکن به سرقت می‌رود. جدای از اینکه خلافکاری در یک قالب تصویری زیبا آموزش داده می‌‌شود، جامعه هم نا امن به تصویر کشیده می‌شود؛ جامعه‌ای که یک مرد به همراه همسرش به منزل زنی می‌رود و از خانه چند قفله به راحتی یک بچه را می‌دزدند.

جز این موضوع که تبعات بسیاری در جامعه خواهد داشت، موضوع دیگری هم مدام به آن رجوع می‌شود.

بازیگران سریال برای توجیه اعمال ناهنجار خود دفترچه‌ای آماده کرده‌اند که گناه‌هایشان را می‌نویسند و با این دلیل که بعدا اعتراف می‌کنند و مجازاتش را می‌کشند، دست به هر عملی ازجمله بچه دزدی می‌زنند.

شاید بگوییم این فقط یک سریال است و خیلی مهم نیست اما اینکه اینکه این موضوع چه تبعاتی دارد، در آینده مشخص خواهد شد.

شاید بد نباشد به تصویری اشاره کنیم که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. این تصویر ساده که در زیر قابل مشاهده است، بر اساس آنچه در سریال «خداحافظ بچه» بازیگران برای توجیه عمل اشتباه‌شان انجام می‌دادند، تهیه شده و به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اشاره دارد.

 

البته این تصویر مدل و نمونه‌ کوچک و ضعیفی است برای اینکه از میزان تاثیرپذیری مردم از سریال‌های تلویزیون مطلع باشیم.

اما بد نیست سازندگان سریال‌های تلویزیونی و مدیران رسانه ملی حواس‌شان به این پیامدها هم باشد و با هر وسیله‌ای برای جذب مخاطب تلاش نکنند.

 

منبع: فارس




تاریخ: سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  به گزارش «تابناک» در آغاز این دیدار، یازده فعال سیاسی فرهنگی و علمی دانشجویی، ‌حدود ۲.‌۵ ساعت به نمایندگی از تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی دیدگاه‌های متفاوت خود را درباره مسائل گوناگون کشور بیان کردند. سپس رهبر انقلاب با پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات مطرح، آرمانگرایی سیاسی، علمی و اخلاقی ـ معنوی را مهم‌ترین توقع از مجموعه‌های دانشجویی خواندند و به روشنگری باید‌ها و نبایدهای نگاه نقادانه، معتدل، منصفانه و پر امید به مسائل کشور پرداختند. 

رهبر انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود با اشاره به مطالبی که نمایندگان دانشجویان در این دیدار مطرح کردند، آن‌ها را بسیار خوب و منعکس کننده فضای دانشجویی خواندند و تأکید کردند: برخی از این مطالب، راهگشا و برخی هم دارای نکات مفیدی بودند که مسئولین مربوطه باید به آن‌ها توجه جدی کنند. 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 بسم رب المظلومین

 

« همين امروز شما ملاحظه كنيد؛ در يك كشورى در شرق آسيا - درميانمارهزاران انسان مسلمان دارند كشته ميشوند، دارند فدا ميشوند، بر اثر تعصب، بر اثر جهالت - اگر نگوئيم دستهاى سياسى در خود همين مسئله وجود دارد؛ فرض كنيم همان طور كه ادعا ميشود، بر اثر تعصبهاى دينى و مذهبى است - مدعيان دروغين حقوق بشر لب تر نميكنند. همانهائى كه براى حيوانات دل ميسوزانند، همانهائى كه اگر در جوامعى كه مستقل از آنها هستند، وابستهى به آنها نيستند، كوچكترين بهانهاى پيدا كنند، صد برابر آن را بزرگ ميكنند، اينجا در مقابل كشتار يك عده انسان بىگناه، بىدفاع، زن، مرد، كودك، سكوت ميكنند؛ توجيه هم ميكنند! اين، حقوق بشر اينهاست؛ حقوق بشرِ منقطع از اخلاق، منقطع از معنويت، منقطع از خدا. ميگويند اينها ميانمارى نيستند؛ خب، گيرم نباشند - البته دروغ ميگويند، سيصد چهارصد سال است كه اينها در آنجا زندگى ميكنند؛ آنطور كه به ما گزارش ميشود - بايد كشته شوند؟! همين حالت در طول سالهاى متمادى در همان كشور و در كشورهاى مجاور، از سوى غربىها، بخصوص از سوى انگليس، نسبت به همان مردم وجود داشته. پدر اين مردم را درآوردند؛ هرجا پا گذاشتند، جز فساد ونابودی حرث و نسل-همانطور -که خدای متعال در قرآن میفرماید كارى نكردند.»
                                                امام خامنه ای مدظله العالی.بيانات در محفل انس با قرآن. 31 تیر 1391.اول رمضان المبارك ۱۴۳۳



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  باطبی از ابتدا دنبال پناهندگی بوده و صراحتا اعلام کرده که مطلقا اهل مبارزه نیست و آن نمایش را نیز صرفا برای تدارک مقدمات دریافت پناهندگی آمریکا اجرا کرده است.

روز دوشنبه 9 مرداد(July 30) شبکه سلطنت طلب "ایران آریایی" ضمن پخش فایلی صوتی با عنوان "گفتگوی محرمانه احمد باطبی با معاون وزارت اطلاعات" نسبت به نفوذ وزارت اطلاعات در بدنه اپوزیسیون هشدار داد. 
دخی عبدی مجری این شبکه که سعی می کرد خود را بی طرف نشان دهد و قضاوت را به بینندگان خود واگذار کند، مطالبی درباره این گفتگو بیان کرد و گفت: «احمد باطبی را همه می شناسید. همیشه فکر می کردیم این جوان از دانشجویان است و غیره و غیره.


2 عدد کلیپ به دست من رسیده که آدم را وادار می کند که 3 بار نگاه کند و تجدید نظر کند. به چه مناسبت دانشجویان را فرستادند به خارج تا بتوانند این حرکات را انجام دهند.»
مجری شبکه ایران آریایی ابتدا فیلمی از افشاگری محمدرضا کثرانی از فعالان سرشناس جنبش دانشجویی و زندانی سیاسی سابق از خاطرات 18 تیرماه 1378 علیه احمد باطبی را پخش نمود و سپس گفتگوی احمد باطبی با یکی از نیرو های وزارت اطلاعات را بازتاب داد که بخش هایی از آن را در فایل ضمیمه مشاهده خواهید کرد.


این فایل صوتی همچنین در شبکه های اجتماعی و چند سایت ضد انقلاب انعکاس داشته است. سایت بالاترین و سایت آزادگی دراین باره نوشتند: «این سند پرده از راز بزرگی در خصوص عملکرد وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و خیانت آشکار کسانی چون احمد باطبی که برای سالها خودش را مبارز راه آزادی جا زده بود بر می دارد. این مکالمه بیست دقیقه ای سندی آشکار و غیر قابل انکار از خیانت باطبی به آرمان آزادی و آزادیخواهان ایران است.»


گفتنی است؛ باطبی فرد گمنام اما فرصت طلبی بود که در جریان آشوب تیرماه 78 و با هماهنگی قبلی یک نشریه غربی، پیراهنی رنگی را به عنوان پیراهن خونین دانشجویان سر دست گرفت و تصویر تهیه شده به عنوان سمبل مبارزه جنبش دانشجویی علیه نظام به سراسر دنیا مخابره شد. باطبی مدت اندکی در زندان افتاد و هم سلولی های وی بعدها در خاطراتی که در فضای اینترنت منتشر شد فاش کردند که باطبی از ابتدا دنبال پناهندگی بوده و صراحتا اعلام کرده که مطلقا اهل مبارزه نیست و آن نمایش را نیز صرفا برای تدارک مقدمات دریافت پناهندگی آمریکا اجرا کرده است.

 

"تارا نیازی" نیز پس از 2 سال نامزدی با باطبی و سیر جدایی از وی، فاش کرد که باطبی با ماموران اطلاعاتی ایران در تماس دایمی بوده است. وبلاگ ضدانقلابی «سبزنامه ایرانیان» وابسته به امیرعباس فخرآور- کسی که تا مدتها بیشترین ارتباطات را با باطبی داشته- ضمن افشاگری های دیگر نوشت: باطبی با وزارت اطلاعات در طول این سالها ارتباط داشته و به این وزارت در شناسایی و دستگیری بیش از 200 تن از مخالفان و اعضای اپوزیسیون کمک کرده است. 




تاریخ: جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 مدیر شبکه وهابی نور در اظهارتی، راز تخریب مساجد توسط وهابیت را لو داد.

 
[-] اندازه متن [+]
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مدیر شبکه وهابی نور در اظهارتی که تنها از یک وهابی انتظار می رود ،راز چندین ساله تخریب و بمب گذاری های وهابیت در مساجد را فاش کرده و گفت: «مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی مظهر توحید هستند ولی مساجد دیگر مظهر توحید نیستند.»!!
این کارشناس نگفت که اگرمساجد مظهر توحید نیستند پس چرا برای عبادت بندگان ساخته شده اند و چرا رسول اکرم(ص) و بزرگان دینی دستور به ساخت مسجد داده اند و  چرا قرآن با این عظمت و احترام از مساجد یاد می کند ؟

 شاید در نظر وهابیت مساجد مظاهر کفر هستند، همان گونه که پیروان مذاهب مخالف وهابیت کافر نامیده می شوند و شاید همین امر باعث شده است که وهابیت به نیت از بین بردن مظاهر کفر و شرک، مساجد را تخریب می کند و حتی با بمب گذاری در صفوف نمازهای جماعت می کوشد که مظهر کفر را با کافرانش از بین ببرد!!

 

به چند آیه در مورد بزرگ داشت مساجد در قرآن کریم اشاره می کنیم:

وَأَقِیمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ (اعراف/29)
بگو: «پروردگارم امر به عدالت کرده است؛ و توجّه خویش را در هر مسجد (و به هنگام عبادت) به سوی او کنید! و او را بخوانید، در حالی که دین (خود) را برای او خالص گردانید! (و بدانید) همان گونه که در آغاز شما را آفرید، (بار دیگر در رستاخیز) بازمی‌گردید.»

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِی خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِینَ ۚ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ (بقره/114)
کیست ستمکارتر از آن کس که از بردن نام خدا در مساجد او جلوگیری کرد و سعی در ویرانی آنها نمود؟! شایسته نیست آنان، جز با ترس و وحشت، وارد این (کانونهای عبادت) شوند. بهره آنها در دنیا (فقط) رسوایی است و در سرای دیگر، عذاب عظیم (الهی)

وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا (جن/18)
و اینکه مساجد از آن خداست، پس هیچ کس را با خدا نخوانید.»




تاریخ: چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 وقتی امیرالمومنین علی (درود خدا بر او باد) مالک اشتر نخعی را به امارت مصر منصوب کرد، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت. این نامه از مهمترین اسناد سیاسی حقوق اسلامی در تفکر شیعه درباره حکومت و حقوق بشر محسوب می شود. هر روز قسمتی از این نامه را در خبرآنلاین مرور می کنیم:

ای مالک!

"هرگز در خشم به مردم که تو امکان پرهیز از آن را داری، شتاب نکن و مگو که من رئیس و حاکم و امیر آنها هستم و باید فرمان من اطاعت‌شود. زیرا، چنین پنداری سبب فساد دل و سستی دین و از بین رفتن نعمتها می شود.

هرگاه از ریاست و حکومت و سلطه و قدرتی که به مردم داری احسای غرور  کردی، به عظمت ملک خداوند بنگر که برتر از توست و بر کارهایی تواناست که تو توانایی  آن را نداری. این نگریستن، سلطه و سرکشی تو را آرام می کند و تندی و خشونت و اخلاق ریاستی تو  را بر مردم فرو می‌کاهد و عقل و خردی را که به خاطر این خشونت و سرکشی، در تو گریخته‌است، به تو باز می‌گرداند...."




تاریخ: جمعه 6 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  

دو پاسخ کاربردی عارف کامل، سید علی آقا قاضی + دستخط/ چطور چشم مان به معارف

غیبی باز می شود؟ 

دین - عارف کامل حاج سید علی آقا قاضی، اهل تبریز بود. او استاد علامه طباطبائی و بسیاری از بزرگان عرفان است.

ایشان از جوانی به دنبال تزکیه و تهذیب نفس و کسب معنویت و معارف بلند اسلام بود و در این راه چهل سال صبر و مجاهده کرد و چهل سال درد طلب و عشق، آرام و قرار و خواب و خوراک را از وی ربوده بود. ضمیر الهی اش او را به عالم قدس می خواند و او که قصد کوی جانان را در سر دارد، می خواهد به هر نحو شده از این خاکدان طبیعت به عالم نور و ملکوت پا گذارد .می داند که جانب عشق عظیم است و نباید به راحتی از دستش بدهد و فرو بگذاردش، برای همین چهل سال است که مشغول مجاهده است .به نقل از کتاب "آیت الحق" خود ایشان نوشته است: نزد هر کس احتمال می دادم از او چیزی بفهمم، می نشستم اگر مطلبی را میفهمیدم، که خود خدا نعمت داده بود و اگر نمی فهمیدم دیگر به آن شخص مراجعه نمی کردم.

بعضی از مخالفان ایشان در نجف می گویند: قاضی که این قدر خود را مقید به آداب شرعی کرده شخصی ریایی و خودنماست. و عده ای دیگر هم با وجود مخالفت باز نمی توانند تحسینش نکنند .یکی از مخالفین ایشان می گوید: من سفر بسیار کردم، با بزرگان عالم اسلام محشور بوده ام و از احوال بسیاری از آنان آگاهم اما حقیقتاً هیچ کس را همانند قاضی تا بدین حد مقید به آداب شرع ندیده ام.

اولین قدم برای باز شدن چشم:
روزی یکی از نزدیکان از آقای قاضی می پرسد چطور چشم مان به معارف غیبی باز می شود؟ 
آقای قاضی اولین قدم را جلوگیری از چشم چرانی در جامعه دانسته بود و گفته بود: "چون بیست سال تمام چشمم را کنترل کرده بودم، چشم ترس برای من آمده بود، چنان که هر وقت می خواست زن نامحرمی وارد شود از دو دقیقه قبل خود به خود چشم هایم بسته می شد و خداوند به من منت گذاشت که چشم من بی اختیار روی هم می آمد و آن مشقت از من رفته بود."

مهمترین راه رسیدن به حق :
یکی از بزرگان از ایشان خواسته بود مهمترین راه رسیدن به حق را برایش بگوید که ایشان می گوید و می نویسد:
" اگر نمازتان را به صورت کامل حفظ کردید، همه چیزتان را خدا حفظ می کند."

متن دستخط ایشان:

/6262

 




تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 80656
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 80656
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1