به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

آیت الله جوادی آملی در نوشتاری جایگاه و ارزش حجاب زن و لزوم توجه بانوان به آن را تحت عنوان به پرسشی پاسخ دادند.

 *سوال :چرا اسلام بانوان را ملزم به رعایت حجاب کردهاست و آیا این الزام براى زن محدودیتى دارد؟‎

 راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها ‏مربوط به خود او یا مرد سرپرست او و یا حتی خانواده وی نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏نظر کردم، مرد بگوید ‏من راضیم و یا اعضاى خانواده رضایت دهند، بلکه حجاب زن، حقى الهى است، ‏لذا مى‏بینید در جهان غرب و کشورهایى که به قانون غربى مبتلا هستند، اگر زن همسردارى آلوده شد و ‏شوهرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام مى‏کنند، اما در اسلام این‌گونه نیست، یعنی حرمت زن،‏ اختصاص به خود زن شوهر و برادر و فرزندانش ندارد به عبارتی اگر همه رضایت دهند، قرآن ‏راضى نخواهد بود، چون حرمت و حیثیت زن بعنوان حق‏اللَّه مطرح است، خداى سبحان زن را با سرمایه ‏عاطفه آفریده است تا معلّم رقّت بوده و پیام عاطفه بیاورد، حال اگر جامعه‏اى این درس رقّت و عاطفه را ترک نموده و به ‏دنبال غریزه و شهوت رفتند، به همان فسادى مبتلا مى‏شوند که در غرب ظهور کرده است. بنابراین کسى نمی‌تواند نسبت به نداشتن حجاب رضایت داشته باشد. از این جهت است که قرآن کریم مى‏گوید، هر گروهى، اگر راضى هم ‏باشند، شما حد الهى را در برابر آلودگى اجرا کنید، معلوم مى‏شود عصمت زن، حق‏اللَّه است و به هیچ ‏کسى ارتباط ندارد. قهراً همه اعضاى خانواده، اعضاى جامعه و حتی خود زن، امین امانت الهى هستند. زن ‏به عنوان امین حق‏اللَّه از نظر قرآن مطرح است، یعنى این مقام، حرمت و حیثیت را خداى سبحان (که ‏حق خود اوست)، به زن داده و فرموده است: این حق مرا به عنوان امانت حفظ کند، آن‌گاه جامعه به صورتى ‏درمى‏آید که شما در ایران مى‏بینید، جهان در برابر ایران خضوع نموده است، زیرا که در مسأله جنگ تا آخرین ‏لحظه، صبر نمود و کارى که برخلاف عاطفه، رقت، رأفت و رحمت باشد انجام نداد. با این که دشمنان او از ‏آغاز، حمله به مناطق مسکونى، کشتار بى‏رحمانه بى‏گناهان و غیر نظامى‏ها را مشروع نمودند.‏‎

 

‎جامعه‏اى که قرآن در آن حاکم باشد، جامعه عاطفه است، راز این امر نیز در این است که نیمى از جامعه را ‏معلمان عاطفه که همان مادران می‌باشند، به عهده دارند چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم اصول ‏خانواده درس رأفت و رقّت مى‏دهد، و رأفت و رقّت در همه مسائل کارساز است.117




تاریخ: سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

محققان موفق شده‌اند به کمک نشانه‌گذاری تک‌رشته‌های دی.ان.ای با پروتئین فلورسنت و تهیه تصویر زمان‌گریز از جفت‌شدن مجدد آن‌ها اولین تصویر از جابجایی کروموزومی را که می‌تواند به جهش و ظهور سرطان منجر شود، خلق کنند.




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

یک هفته‌نامه آلمانی در تازه‌ترین گزارش از سری افشاگری‌های مأمور پیشین سیا به فهرستی اشاره کرد که در آن کشورها و مسائل بر اساس میزان اهمیت جاسوسی برای آمریکایی‌ها مرتب شده بودند و ایران یکی از مهمترین مقاصد جاسوسی بوده است.

  به گزارش زلال نیوز و به نقل از فارس ، پیش از این مشخص شده بود که آلمان یکی از مقاصد عمده جاسوسی آمریکایی‌ها بوده است اما هفته نامه آلمانی «اشپیگل» به تازگی اطلاعاتی را به دست آورده است که نشان می‌دهد سرویس امنیتی آمریکا (NSA) به ویژه به سیاست خارجی و اقتصاد آلمان علاقمند بوده‌ است. این موضوع در یکی از فهرست‌های محرمانه افشاگری «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا قرار داشت که اشپیگل به آنها دسترسی پیدا کرده است.   

     

نگاهی به فهرست آوریل 2013 نشان می‌دهد که آمریکا در فهرست امنیتی خود کشورها را به ترتیب میزان اهمیت از 1 تا 5 طبقه بندی کرده است و آلمان در میانه این فهرست قرار دارد، هم‌تراز با فرانسه و ژاپن و بالاتر از ایتالیا و اسپانیا.

اسنودن از اوایل ژوئن افشاگری‌های خود را آغاز کرده است و آلمان همواره یکی از محورهای مطرح شده بوده است.

چین، روسیه و ایران مقاصد اصلی جاسوسی آمریکا

این گزارش، اتحادیه اروپا را به طور عمده منطقه مورد علاقه آمریکایی‌ها برای جاسوسی معرفی کرده است. موارد مورد توجه آمریکا به 6 دسته تقسیم شده‌اند: سیاست خارجی، تجارت بین‌الملل، ثبات اقتصادی در رتبه سوم اهمیت قرار دارند و  فناوری‌های برتر، امنیت انرژی و نیازهای غذایی نیز با درجه اهمیت کمتر در رتبه پنجم قرار دارند. 

اما مهمترین کشورهای مقصد جاسوسی آمریکا چین، روسیه، ایران، پاکستان، کره‌شمالی و افغانستان بوده‌اند.

کشورهایی مانند کامبوج، لائوس و حتی واتیکان نیز تا حدودی مورد توجه آمریکایی‌ها بودند اما به نظر می‌رسد که تعدادی از کشورهای اروپایی مانند فنلاند، کرواسی، دانمارک و جمهوری چک از اهمیت بسیاری کمی در جاسوسی‌های آمریکایی‌ها برخوردارند.

در این فهرست نشان داده شده است که  آمریکا از دفاتر اروپایی در واشنگتن و نیویورک نیز جاسوسی کرده است.

                                                                                   




تاریخ: سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

حضور ۵۰ زن در بین یاران امام که امام باقر(ع) می‌فرماید: به ‏خدا سوگند، ۳۱۳ نفر می‏آیند که ۵۰ نفر از این عده زن هستند که بدون هیچ قرار قبلی در مکه کنار یکدیگر جمع خواهند شد یا حضور زنان آسمانی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: عیسی‏ بن مریم به همراه ۸۰۰ مرد و ۴۰۰ زن از بهترین و شایسته‏ترین افراد روی زمین فرود خواهد آمد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1