به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

  دیلی میل با تاکید بر تحقیقات صورت گرفته، علت گسترش این طرح را چنین نوشت: « تفکیک دختران و پسران، امکان آموزش متناسب با جنسیت را فراهم می‌کند و حواس‌پرتی بخاطر وجود جنس مخالف را در کلاس، کاهش می‌دهد»



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 مدیر مدرسه شهابیه جامعة­المصطفی، با اشاره به غنای فرهنگی و معارف عمیق و ناب شیعی و تاثیر گذاری آن بر ملت ها، دو خاطره خواندنی از شیعه شدن دو تن از علمای اهل تسنن را بازگو کرد.

 حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی، با اشاره به تحصیل طلاب غیر ایرانی در مدرسه شهابیه جامعة­المصطفی ، به نقل دو خاطره خواندنی از شیعه شدن دو تن از طلاب این مدرسه که در گذشته سنی مذهب بوده اند پرداخت و گفت: همسر یکی از طلبه­های مدرسه که در گذشته از اهل سنت بود، مریضی سختی گرفته بود؛ به گونه­ای که هیچ یک از پزشکان متخصص­ کشورش نتوانستند کاری برای بهبودی او انجام دهند.
عنایت آقا علی­ بن موسی­الرضا(ع)
وی ادامه داد: یکی از دوستان این طلبه به او یادآور می­گردد که پزشک حازقی به نام علی­ بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس ایران می­شناسم و او را تشویق به این مسافرت می­نماید و او نیز همراه همسرش به مشهد مقدس سفر کرده و در حرم مطهر امام رضا(ع) حاضر می­­گردد و به امام(ع) عرض می­کند" اگر مذهب شما بر حق است، خانمم را شفا دهید".
حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی اضافه کرد: این طلبه کنونی جامعة­المصطفی می­گوید که بعد از چندی دیدم که حال خانمم رو به بهبودی نهاد و سلامتی خود را به دست آورد؛ او بعد از این ماجرا، با توجه به تسلطی که به زبان عربی داشت، درحقانیت مذهب تشیع تحقیق می­کند و شیعه می­گردد.
مدیر مدرسه شهابیه جامعة‌المصطفی، با اشاره به تنفر این طلبه از وهابیت و تبلیغ­های سوئی که علیه اسلام ناب در جهان ارائه می­دهند، ابراز داشت: آرزوی این طلبه این بود که در روز قیامت از خداوند متعال بخواهد که او را در مقابل سردمداران وهابیت قرار دهد و به آنها بگوید که چرا بیست سال از عمر من را تلف کردید و مرا از راه حق غافل نمودید.
رویایی که به حقیقت پیوست
وی طلبه دیگری که در این مدرسه حضور دارد را مورد توجه قرار داد و گفت: طلبه ای که در این مدرسه علمیه وجود دارد که در گذشته از عالمان وهابی کشورش بود و قبل از حضور در جامعه­المصطفی، در چند رشته مانند کامپیوتر، مدیریت، زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی تحصیل کرده بود.
حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی افزود: او در جلسه­ای به امام خمینی(ره) جسارتی نمود و به ایشان نسبت انحراف­کننده ای داده بود، اما همان شب، امام(ره) را در خواب می­بیند که او را از مشکلی نجات می­دهد و او را هدایت می­کند.
مدیر مدرسه شهابیه جامعة­المصطفی اضافه کرد: فردای آن روز، یکی از طلاب سوری نزد او می­آید و او را برای تحصیل علوم دینی به سوریه دعوت می کند؛ او نیز با این که در گذشته در نظر داشت برای تحصیل علوم دینی به عربستان برود، با خیال این که تحصیلات تکمیلی اعتقاد راسخ به آرمان­هایش را بیشتر می کند و کسی یا گروهی نمی تواند او را از مسیرش منحرف کند، سوریه را برای تحصیلاتش انتخاب می­کند.
وی با اظهار این که این فرد در سوریه کتاب های شیعی را مطالعه می­کند و شیعه می­شود و رویای او به حقیقت می پیوندد، افزود: اکنون، این طلبه المصطفی چندین جلد کتاب به زبان­های مختلف نوشته است و 50 نفر از دانشمندان کشورش را به معارف غنی، ناب و عمیق شیعی هدایت کرده است و از نخبگان المصطفی نیز محسوب می شود.




تاریخ: پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

روایت حجت‌الاسلام قرائتی از القاب سه رئیس جمهور کشور / به بچه‌های ما چه ربطی دارد کوه هیمالیا چند متر است / علت کتابخوان نشدن مردم کشور ما کش دادن مطالب است

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی صبح امروز طی سخنانی در همایش "همایش اخلاق و سیاست در سیره علوی از دیدگاه امام خمینی" که در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است؛ با بیان اینکه، علی(ع) تحت تربیت یک انسان اخلاقی تمام عمر مثل پیامبر اسلام اخلاقی زیست گفت: در بزنگاه‌های اخلاقی برای انتخاب درست باید شهود اخلاقی داشته باشیم و شهود اخلاقی تنها یک گزارة دینی نیست بسیاری از علمای فلسفه اخلاق بر این مسئله تاکید می‌کنند. زندگی امام نیز سرشار از این شهودهای اخلاقی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تصمیمات امام در بزنگاه‌‌های زندگی ایشان،‌تصمیمی است که شب بیست و دوم بهمن اتخاذ کردند. بسیاری از بزرگان انقلاب چون مرحوم آیت‌الله طالقانی، با امام تماس گرفتند و گفتند ما خبر داریم امشب تصمیم دارند کشت و کشتار راه بیندازند. مردم نباید بیرون بروند. اینجا یک تزاحم اخلاقی بزرگ پیش آمد. از یک طرف کشتن مردم در میان است و از طرف دیگر مسئله پیروزی انقلاب. امام خمینی آن روز تصمیمی درست می‌گیرد و می‌گوید همه مردم به خیابان بیایند. آن تصمیم نتیجه یک لحظه تفکر ایشان نیست بلکه نتیجه یک عمر اخلاقی عمل کردن است. وقتی پزشک یک دقیقه نگاه می‌کند و بیماری انسان را تشخیص می‌دهد این تشخیص تنها در آن لحظه صورت نمی‌گیرد بلکه نتیجه چهل سال درس خواندن است.




تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 «درگزارش پنتاگون آمده است که جمهوری اسلامی ایران تا سال 2015 به خودکفایی در امر ساخت موشک های بین قاره ای بالستیک نیز می رسد. همچنین وزیر اقتصاد اسرائیل نیز اخیرا اظهار داشته است که ایران به زودی موشک های قاره پیمایی تولید خواهد کرد که توانایی رسیدن به آمریکا را هم خواهند داشت.»

 


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  روز بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم شریف مشهد علیه کشف حجاب رژیم پهلوی است. به همین مناسبت،‌ پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، پاسخ این مرجع تقلید را به نامه دختر جوانی که به تازگی در مشهد مقدس سؤالاتی درباره حجاب و فلسفه‌ آن مطرح کرده بود، منتشر کرده است که متن هر دو نامه در پی می‌آید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 دکتر مهدی فلاح

دستیار دکتری تخصصی طب سنتی ایران
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
======================
 
چکیده
هرگاه عناصر مختلف در هم بیامیزند،از آمیختن آنها با هم و فعل و انفعال آنها با یکدیگر، کیفیت یکسان و جدیدی بوجود می آید که آن را مزاج گویند.در واقع مزاج، کیفیتی است که حاصل از اختلاط و درهم آمیختن عناصر است. مقدار و نسبت موجود از هرکدام از این ارکان،تعیین کننده کیفیت جسم حاصل است

پس در جهان آفرینش بی نهایت مزاج داریم،زیرا نسبت آمیختن عناصر بسیار متفاوت است.پس مزاج هیچ دو شخصی نمی تواند برابر باشد(مانند اثر انگشت) .اگر بدن انسان از مقادیر متناسب خاک ، آب ، هوا و آتش تشکیل شده باشد مزاج معتدل بوجود می آید

مزاج معتدل: در حقیقت این نوع اعتدال مزاج فرضی است. زیرا در طبیعت امکان اعتدال مزاج حقیقی که نسبت همه عناصر برابرباشد وجود ندارد. 
مزاج مفرد: منظور از مزاج مفرد این است که تنها یک کیفیت مشترک بین عناصر غلبه کرده است.
مثلا کسی که مزاج مفرد گرم دارد: کیفیات تری و خشکی یکدیگر را خنثی کرده و کیفیت گرمی بر سردی غلبه یافته است.   



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه

قم:علت گسترش بدحجابی در ۱۰ سال اخیر، افکار باطل برخی مسؤولان دولتی است 


 

 

 



 

 


 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت : به مسؤولان دولتی، وزارت ارشاد و مسؤولان فرهنگی کشور نصیحت می کنیم نسبت به این حکم الهی بی اعتنا نباشند هرچند که بی توجهی آنها موجب از بین رفتن حکم نمی شود و خداوند خود حافظ دین است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیا تا به حال وزارت ارشاد توزیع کتابی در مقوله حجاب در سطح میلیونی به صورت رایگان داشته است؟ اینکه بگویند ما بوجه برای این کار اختصاص داده‌ایم مشکلی را حل نمی‌کند.
آیت الله فاضل لنکرانی تساهل و تسامح دولت را موجب وضعیت کنونی حجاب در کشور دانست و اظهارکرد: جامعه کنونی ما به سمتی می رود که افراد با حجاب دیگر احساس امنیت نمی کنند، ما دیگر امیدی برای حل این معضل از سوی مسؤولان دولتی نداریم، باید مجلس راهکاری در این زمینه ارائه کند.
وی از ناهماهنگی های موجود در بخش‌های مختلف نظام ابراز نگرانی کرد و گفت: در آموزش و پروش، دانشگاه‌ها و سایر مراکز باید مسأله حجاب ضابطه مند باشد و فضا برای افرادی که در بد حجابی تعمد دارند، مهیا نباشد. رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با تأیید طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی نیروی انتظامی، بیان داشت: باید با کسانی که عمدا می خواهند فساد را گسترش دهند برخورد شود، البته باید با افرادی که عناد ندارند و از روی جهالت فرهنگی به این سمت کشیده شده اند برخورد صحیح و به دور از تندی داشته باشند.
/6262

 

 




تاریخ: چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اظهارات اخیر خود درباره سینما گفت: «من بارها اعلام کردم عضو سینمای ایران نیستم و نه تنها سینمای ایران بلکه سینمای دنیا در دستان صهیونیست‌ها است.»         

 
وی ادامه داد: «در دهه‌ شصت فیلم‌های درخشانی ساخته شد، اما به تدریج روندی را طی کردیم که مخالف ارزش‌های انقلاب و اسلام بود.»
 
سلحشور تاکید کرد: «وضعیت به گونه‌ای است که هنرمندان می‌گویند موظف نیستیم در فهرست انقلاب و اسلام باشیم و ملتزم بودن به قانون اساسی را از اساسنامه حذف می‌کنند.»
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به لحاظ اخلاقی درست بود که نام پگاه آهنگرانی را ببرید، گفت: «ایشان در حدی نبود که نامش برده شود اشتباه کردم.»
 
سلحشور گفت: «سی و سه سال با سینما سازش کردیم، عیب‌ها را پوشاندیم و بودجه دادیم، اما خرابکاری کردند، کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم از همه اخبار اطلاع داشتیم حرفی نزدیم به این امید که سینماگران جذب شوند، اما نشد.»
 
وی ابراز کرد: «کار به جایی رسید که دست به افشاگری زدیم و گفتیم این‌ها به صهیونیست‌ها وابسته هستند، از بنیاد سوروس خط می‌گیرند، دنبال انقلاب مخملی هستند. همه این‌ها را گفتیم، اما کسی گوشش بدهکار نبود، دیدیم همه خوابند آن وقت فریاد زدیم مردم می‌دانید دخترانشان به کجا کشیده شدند. با این جمله آنتن‌ها فعال شد.»
 
وی گفت: «این جمله باعث شد تجمعی رو بروی وزارت ارشاد صورت بگیرد و فیلم‌ها پائین کشیده شود.»
 
سلحشور افزود: «ادبیات من در آن مقطع درست بود. بعد از آن چون جمع بسته بودم، عذرخواهی کردم.»
 
وی عنوان کرد: «یوسف(ع) از مردم دنیا جایزه گرفت. یوسف در بین هنرمندان ایران جائی ندارد، زیرا هنرمندان صهیونیست و فاسد مال ایران نیستند و اگر جامعه‌ هنری ما استقبال می‌کرد باید می‌مردم.»
 
این کارگردان در خصوص انتخاب بازیگران زن در پروژه‌ حضرت موسی(ع) اظهار داشت: «بازیگران را از همین سینماگران انتخاب می‌کنم، همانند پروژه «یوسف» که من آن را با همین هنرمندان ساختم. با این تفاوت که مدیریت این‌ها در اختیار من بود و من آن‌ها را آدم کردم. برای همین در این پروژه بازدهی خوبی داشتند. مهم این است که از هنرمندان چگونه استفاده شود. البته بسیاری از هنرمندانی که با ما کار کردند دیگر به مسیر قبلی بازنگشتند.»
 
وی در پایان گفت: «من یک آدم مستقل هستم و برای اعتقاداتم فیلم می‌سازم و بودجه توسط همین مملکت تامین می‌شود.»




تاریخ: چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 سید محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، در مراسم نقد و بررسی آلبوم "سایه دوست" اثر عبد الحسین مختاباد، گفت: حضرت امام خمینی (ره) حتی اجازه دادند که در محضر ایشان برنامه‌موسیقی "شهید مطهر" به صورت زنده اجرا شود که انواع و اقسام ساز‌ها، از جمله ساز بادی، زهی، ضربی و نی هم وجود داشت و برنامه به صورت زنده پخش شد. بنابراین تقریر امام بسیاری از مسائل را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات در این مراسم گفت: آقای باستانی که از نویسندگان مطرح و باسابقه کشورهستند روزی به من گفتند که یکی از خدمات بزرگ امام، بعد از انقلاب حل مسئله موسیقی بود و به واقع هم چنین بوده است.

وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد:‌ یکی از ادله شرعی ما تقلید از معصوم است و امام در بدو پیروزی انقلاب، تقریر معصوم را امضا کردند. علیرغم این امضا و تقریر، برخی باز هم وسواس داشتند و گاهی اوقات مسائلی پیش می‌آمد و سوالاتی مطرح می‌شد که امام جواب آن ها را می‌دادند که پاسخ های ایشان پاسخ های راهگشایی بود.

دعایی تصریح کرد : ایشان حتی اجازه دادند که در محضر ایشان برنامه‌موسیقی "شهید مطهر" به صورت زنده اجرا شود که انواع و اقسام ساز‌ها، از جمله ساز بادی، زهی، ضربی و نی هم وجود داشت و برنامه به صورت زنده پخش شد. بنابراین تقریر امام بسیاری از مسائل را حل کرد.

وی گفت : این حرکت و پذیرش امام کار بسیار ارزشمندی بود که شایسته قدرشناسی و قدردانی از منشی که امام ارائه دادند است، که بزرگانی مانند آقای مختاباد حق امام را ادا کنند.

دعایی در ادامه به بیان خاطره ای دیگر پرداخت و گفت : در سفری که امام موسی صدر به مصر داشتند همزمان با ورود ایشان، یکی از خوانندگان مشهور لبنانی هم آمده بودند. امام موسی صدر پیغام دادند که به ما اطلاع ندادند که در برنامه حضور داشته باشیم. فیروز که از خوانندگان معروف لبنانی است وقتی پیام امام موسی صدر را شنیدند گفتند ما به احترام و در محضر شما برنامه اجرا می کنیم و آمدند در هتلی که امام موسی صدر اقامت داشتند برنامه خود را اجرا کردند.

وی در ادامه اینچنین گفت : ایامی که ما برنامه صدای روحانیت مبارز را برگزار می‌کردیم اقتضا می کرد که در لابه‌لای برنامه‌ها موسیقی مناسب هم پخش شود که در این برنامه بسیاری از سروده های فیروز را پخش می کردیم.

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات در پایان افزود : اما آنچه در مورد آقای مختاباد باید بگویم این است که ایشان انسانی متواضع، فروتن هستند و مقام معظم رهبری نیز به آثار و صدای ایشان علاقمند هستند و من شاهد بودم در ملاقاتی که آقای مختاباد با مقام معظم رهبری داشتند در نهایت ادب و احترام آثار خود را به ایشان هدیه نمودند




تاریخ: چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کسی نمی‌تواند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را متوقف کند، از بررسی طرحی در مجلس برای پرداخت یارانه نقدی به مردم خبر داد.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر درخصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها توسط قوه مجریه اظهارداشت: کسی نمی تواند اجرای این قانون را متوقف کند.

وی درعین حال تصریح کرد: البته درصورتی که دولت با نمایندگان مجلس بر سر اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه ها به تفاهم برسد، می تواند اجرای این قانون را تا زمان تصویب اصلاحیه آن به تاخیر بیندازد؛ در غیراین صورت قانون باید عینا به مرحله اجرا درآید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مردم تربت حیدریه  در مزار بی بی حسنیه شهرستان اعلام داشت:تربت حیدریه شهر هزار شهید است و و با اشاره به رشادت های و ایثارگری های مردم تربت حیدریه در روز 9 دی که روز بصیرت استبیان داشتند که باید این روز را  در تقویم روز ملی تربت حیدریه نام گذاری نمایندو صدا وسیمای خراسان برنامه هایی را در زمینه این واقعه در تربت حیدریه بسازد و این حق تربت حیدریه است و این نه دعوای سیاسی و ناسیونالیستی است بلکه تثبیت یک ارزش است . ایشان در مورد اینکه هر شخصی شناسنامه دارد و هر شهری نیز شناسنامه دارد اظهار داشت اولین تیتر شناسنامه شهر ها را ایثارگران می نویسند و دومین تیتر را فرهیحتگان و عالمان و برجستگان می نویسند مانند ملاعباس تربتی و دیگر فرهیختگان تربت و یک نکته در مقطع کنونی این شهر آرامش و وحدت  ویژه ای است که برخوردار است 

ایشان با اشاره به نیمه شعبان و روز عید بالاترین عیدی را این بیان کردند که اسم ما را جزء یارانشان بنویسند. ایشان در ادامه چند نکته در مورد امام زمان بیان فرمودند:

1 تمام منابع می گویند یاران امام زمان 313 نفرند ،این ها فرماندهان سپاه امام زمان اند و گرنه هر لشکر 10000 نیرو دارد چون قرار است حاکمیت دین گسترده گردد

2 از  روایات استفاده می شود اکثریت یاران امام زمان ایرانی اند 

3اکثریت یاران ولی عصر جوان اند و نمک یاران حضرت مسن تر ها هستند و نیز برکت یاران امام زمان اند

4 پنجاه نفر از بانوان در رکاب آقا بین هستند

5 فقه ما می گوید انسان محترم است و فقه ما می گوید ما دنبال  سلاح هسته ای نباشیم و دنیای  بی دین در پی گسترش بمب اتم اند و جلاد ترین ادمها عالم صهیونیست ها هستند و صهیونیست ها عامل پشت پرده ناکام گذاشتن اجلاس 1+5 است

ایشان در ادامه ویژگی یاران امام زمان را بر اساس آیات 55،56،و 57 سوره مائده  بیان فرمودند :

اولین ویژگی یاران امام زمان این است که عاشق بی قرار خدایند

دومین ویژگی ،نسبت به یکدیگر مهربانند

سومین ویژگی این است که نسبت به دشمنان نفوذ ناپذیرند و چهارمین وییژگی دغدغه دین دارند

پنجمین ویژگی ولایتی بودن افراد است 

 




تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

شعر منتشر شده از آیت الله خامنه ای برای امام زمان (عج) 

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکر گریبان دریدن است

شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است

سوی تو ای خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است

بگرفته آب و رنگ زفیض حضور تو
هرگل دراین چمن که سزاوار دیدن است

با اهل درد شرح غم خود نمی کنم
تقدیر قصه دل من ناشنیدن است

آن را که لب به جام هوس گشت آشنا
روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است




تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

پاسخ هایی از مراجع و بزرگان:علامه طباطبائی، جوادی آملی، وحید خراسانی، اسماعیل دولابی، محمدرضاحکیمی 

سر آغاز این ویژه نامه تعدادی از احادیث بی شمار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(درود خدا بر او باد) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آورده ایم که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر( درود خدا بر او باد) مربوط است. مضامین احادیث آنقدر تکان دهنده و به روز هستند که انگار روزگار ما را مرور می کنند:

پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:

روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  انیشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریکه به مباحث انیشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز انیشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند؟

راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انیشتین سخنرانی کند چرا که انیشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند. انیشتین قبول کرد، اما در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه می کند، کمی تردید داشت.
به هر حال سخنرانی راننده به نحوی عالی انجام شد ولی تصور انیشتین درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد!

 

 




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 40 درصد از معتادان به مواد مخدر شیشه در نخستین تجربه مصرف این ماده مخدر معتاد شدند.


سردار حسن کرمی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمرکز نیروی انتظامی بر امر پیشگیری است، اظهار کرد: برنامه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، اطلاع رسانی به مردم و قشر جوان در برنامه پنج ساله این فرماندهی قرار گرفته است.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر یکی از حساس‌ترین رسالت‌های نیروی انتظامی است که در این راستا آموزش دو میلیون نفر در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد محور برنامه‌های نیروی انتظامی استان است.




تاریخ: سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به سوالی درباره توجیه طولانی‌بودن حیات حضرت ولی عصر(عج) طبق قوانین علمی راز طولانی بودن عمر حضرت را تشریح کرده‌ است.

 متن پرسش و پاسخ ایشان به شرح ذیل است:

- عمر طولانی امام زمان(عج) طبق کدام قوانین علمی است؟



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 سلام بر تو میدونم که صدامو شناختی پس خودمو معرفی نمیکنم شایدم نشناختی، منم حیف نون آااه ای عشق من، چند روز که دلم برات گرفته و قلبم مثل یه ساعت دیواری هر دقیقه شصت لیتر آب را تقسیم بر مجذور مربع میکنه، حالا بگو بقال محل ما چند سالشه؟

امروز یاد آن روزی افتادم که تو من را دیدی و یک دل نه صد دل من را عاشق خودت کردی. یادت می آید؟

ای بابا عجب گیجی هستی، یادت نمیآید؟



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 امام عصر علیه‌السلام ، در بیان علت تاخیر ظهور مى‌فرمایند:

اگر چنان چه شیعیان ما ، که خداوند توفیق طاعتشان دهد ، در راه ایفاى پیمانى که بر دوش دارند همدل مى‌شدند ، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمى‌افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان مى‌گشت ، دیدارى بر مبناى شناختى راستین ، و صداقتى از آنان نسبت به ما.

امام محمد باقر علیه‌السلام  :

هنگامى که خداوند از آفریدگانش خشمگین شود ، ما (اهل بیت) را از مجاورت با آنها دور مى‌سازد.

نه شرم و حیا ، نه عار داریم از تو

اما گله بی شمار داریم از تو

ما منتظر تو نیستیم آقا جان!

تنها همه انتظار داریم از تو




تاریخ: پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی مطلبی را با نام «رمزگشایی از ورود دوباره به عرصه سیاست» به قلم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده است. 

رضایی در این مطلب به یادآوری دلایل استعفای خود از فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته است و نکاتی را از علل ورود دوباره به عرصه سیاست مطرح کرده است. 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در همایش اختتامییه ششمین دوره علمی کاربردی همسران مبلغان گفت:خداوند درقرآن می فرماید«اولوالالباب کسانی هستند که دعای آن‌ها مستجاب می شود و فرقی هم نمی کند که مرد باشند یا زن بنابراین زنان از اولو الالباب هستند» وی افزود: متأسفانه در جامعه می گویند که خداوند زن را از دنده چپ مرد آفرید یا فلانی از دنده چپ بلند شده است و یا زن ناقص العقل است در حالی که در قرآن از زن به عنوان اولو الالباب یاد شده است «إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لآیَاتٍ لِّأُوْلِی الألْبَاب».

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در قران کریم دو آیه وجود دارد که کلمه«لا تقتلوا» در آن است و این دو مورد مانع کشته شدن دو پیامبر شده است، یکی از این کلمات را برادر حضرت یوسف به کار برد و مانع کشته شدن حضرت یوسف شد و دیگری را همسر فرعون استفاده کرد و از کشته‌شدن حضرت موسی ممانعت کرد، بنابراین نهی از منکر زن فرعون مانع از کشته شدن یک پیامبر شد.




تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  «جدیدترین گزارش گروه تحقیق کنگره ایالات متحده آمریکا درباره ایران و سیاست آمریکا در قبال این کشور در خرداد ماه ۱۳۹۱ (می ۲۰۱۲) منتشر شد.»

سایت سبزنامه ایرانیان متعلق به" امیر عباس فخرآور"  چهره های  تاثیرگذار اپوزیسیون از نگاه کنگره آمریکا را معرفی کرد.

این سایت در این باره می نویسد: «جدیدترین گزارش گروه تحقیق کنگره ایالات متحده آمریکا درباره ایران و سیاست آمریکا در قبال این کشور در خرداد ماه 1391 (می 2012) منتشر شد. این گزارش با نگاهی گذرا به تاریخ سیاسی معاصر ایران آغاز شده و سپس به معرفی سران جمهوری اسلامی و ترتیب قدرت سیاسی در ایران می پردازد. در ادامه در صفحه پنجم این گزارش هشتاد و دو صفحه ای، لیستی از اسامی تاثیرگذارترین افراد و گروه ها در اپوزیسیون ایران ارائه می شود؛

میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سید محمد خاتمی، امیرعباس فخرآور (دبیرکل کنفدراسیون دانشجویان ایرانی که نقشی پررنگ در تحریم نفت ایران ایفا کرده است)، ارژنگ داوودی، مصطفی تاجزاده، شیرین عبادی، اکبرگنجی، عبدالکریم سروش، محسن کدیور، عطاالله مهاجرانی، محسن سازگارا (که البته در گزارش تاکید شده است سازگارا به دلیل سابقه بسیار بد از اعتبار خوبی بین مردم ایران برخوردار نیست)، ابراهیم یزدی، شاهزاده رضا پهلوی و محسن آرمین در این لیست قرار دارند.

سبزنامه ایرانیان در ادامه می افزاید: «در صفحه 70 و 71 این گزارش به بحران شدید در بخش فارسی صدای آمریکا و تعطیلی برنامه پرطرفدار پارازیت در نتیجه مدیریت ناکارآمد و نفوذ جریانات خارجی در این رسانه اشاره شده است. همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای پیشبرد دموکراسی در ایران برای سال 2012 میلادی از سوی دولت آمریکا 35 میلیون دلار می باشد. در سال 2013 تاکنون 30 میلیون دلار تصویب شده است. سالهای 2010 و 2011 این بودجه 40 میلیون دلار بود. این بودجه از سال 2004 در ردیف بودجه دولت آمریکا قرار گرفته است تا به پیشبرد دموکراسی و حمایت از آزادیخواهان ایرانی اختصاص یابد




تاریخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 80652
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 80652
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1