به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

 چطور شد که به جبهه راه پیدا کردید؟

 در تاریخ 1/9/59 تشکیل پرونده‌ دادم؛ یعنی از سن 5/15 سالگی به جبهه رفتم. در آن زمان نادر بود کسی شناسنامه‌اش را دستکاری بکند اما دیدم که من را به جبهه نمی‌برند. به پایگاه بسیج سرایان و فردوس رفتم، ولی قبول نکردند. به ذهنم رسید که شناسنامه را دست‌کاری کنم. یک ماژیک بنفش رنگ!؟ خریدم. و عدد 44 را به 42 تبدیل کردم و بقیه را هم پررنگ کردم. دیدم شناسنامه خیلی بدشکل شد ـ البته الان فتوکپی آن را هم دارم چون در کتاب خاطرات می‌خواهم چاپ کنم ـ فتوکپی گرفتم تا یک رنگ شود بعد به پایگاه بسیج فردوس رفتم. پیرمردی به نام آقای مجد نگاهی کرد و گفت: شناسنامه‌ات؟ گفتم: بعداً می‌آورم. در حالیکه تو جیبم بود. فتوکپی و عکسها را گرفت و گفت: بالایش را نگاه کنم یا پایینش را!؟ من هم که نمی‌دانستم منظورش چیه، گفتم: آقا شما لطف کنید هر دو جا را نگاه کنید.

بعدها فهمیدم وسط شناسنامه عدد 44 را به صورت حروفی نوشته‌اند و من فقط عدد بالای شناسنامه را پررنگ کرده بودم. به هر حال، ایشان اسم ما را نوشت. 1/9/59 به آموزش نظامی رفتم و 15 ـ 10 روز آموزش دیدم. و بعد از 2 روز مرخصی رفتم کردستان. دوباره با نیروی شهید چمران بودم و بعد به ستاد غرب باختران آمدم.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 امام باقر عليه السلام فرموده اند:

اگر خواستي بداني كه در تو خيري هست يا نه به دلت بنگر:

اگر اهل طاعت خدا را دوست داشت و از اهل معصيت بدش مي آمد، در تو خيري هست و خداوند تو را دوست مي دارد.
اما اگر دلت از اهل خدا بدش مي آيد و اهل معصيت را دوست مي دارد در تو هيچ خيري نيست و خداوند تو را دوست ندارد و هر انساني با كسي است كه او را دوست دارد.




تاریخ: جمعه 1 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 آنچه از سيره معصومين و بزرگان استفاده مى‏شود اين است كه قسمت اول شب را مى‏ خوابيدند و قسمت آخر شب (يعنى از وقت سحر تا اول آفتاب) را به عبادت مشغول بوده ‏اند.

خوابیدن در زمان های زیر مکروه است:

1.خوابیدن بعد از طلوع صبح تا طلوع آفتاب (بین الطلوعین)
2. خوابیدن ميان نماز مغرب و عشا
3. خوابیدن بعد از نماز عصر

و خوابیدنی که در اسلام به آن سفارش شده، «خواب قيلوله» است و منظور از خواب قیلوله ، خوابیدن پيش از ظهر در وقت گرمى هوا و بعد از نماز ظهر تا نماز عصر است.

بهترین ساعات برای خواب : خواب قیلوله و خوابیدن قسمت اول شب.
همچنین باید توجه کرد که گرچه وقت خواندن نماز شب از ابتدای نیمه شب تا قبل اذان صبح است، اما بهترین ساعت برای خواندن نماز شب نزدیک اذان صبح می باشد، گرچه مناجات و دعا و قرآن قبل از آن نیز سفارش شده است.




تاریخ: جمعه 1 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 زهد، عبارت است از بی رغبتی به دنیا و مظاهر آن و عدم وابستگی به هیچ چیزی جز خدا. به بیان دیگر، زهد آن است که با قلبت طالب دنیا و مظاهر آن نباشی؛ مگر آنچه برای حیات خود و افراد تحت کفالت انسان ضرورت دارد. بنابراین، زهد با داشتن ثروت، مقام و منصب و مانند آن، منافات ندارد؛ مگر آن که این امور باعث غفلت وی از خدا و معنویت گردد. امام صادق - علیه السلام - می فرماید: زهد از دنیا، به ضایع و تباه کردن مال و دوری از مباحات نیست؛ بلکه زهد آن است که به آنچه داری، مطمئن تر از آنچه نزد خدا است، نباشی. (1) حضرت علي(ع) مي‏فرمايد: «اَلزُّهْدُ کَلُّهُ بَيْنَ کَلِمَتَيْنِ مِنَ الْقُرْآنِ؛ (2) حقيقت و تماميت زهد، در دو جمله قرآن بيان شده است». آن جا که در سوره حديد مي فرمايد: «لِکَيْلا تَأْسَوْا عَلي ما فاتَکُمْ وَلا تَفْرَحوا بِما اتيکُمْ؛ (3) تا بر آنچه از دست شما رفته



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 شیخ ما گفت که وحی آمد به موسی(ع) که بنی اسرائیل را بگوی که بهترین کس اختیار کند. صد کس اختیار کردند. وحی آمد که ازین صد کس، بهترین اختیار کند، ده کس اختیار کردند. وحی آمد که از ین ده ، چهار کس اختیار کنید، چهار کس اختیار کردند.وحی آمد که ازین چهار کس ، بهترین اختیار کنید ،یکی اختیار کردند. وحی آمد که این یگانه را بگویید تا بدترین بنی اسرائیل را بیارد. او چهار روز مهلت خواست و گرد عالم می گشت که کسی طلب کند. روز چهارم به کویی فرود می شد . مردی را دید که به فساد و ناشایستگی معروف بود و انواع فسق و فجور درو موجود، چنان که انگشت نمای گشته بود. خواست که اورا ببرد، اندیشه ای به دلش در آمد که به ظاهر حکم نتوان کرد، روا بودکه شاید اورا قدر و پایگاهی بود، تنهابه قول مردمان خطی به وی فرو نتوان کشید و به این که مرا خلق اختیار کردند که بهترین خلقی ،غره نتوان گشت، وچون هرچه کنم به گمان خواهد بود، بهتر که این گمان در حق خویش برم. پس دستار درگردن خویش انداخت و به نزد موسی آمد و گفت :هرچند نگاه کردم،هیچ کس را بدتر ازخود ندیدم. 
وحی آمد به موسی که آن مرد بهترین ایشان است نه به آن که طاعت او بیش است بلکه به آن دلیل که خویشتن را بدترین دانست. *




تاریخ: جمعه 1 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 همگی به صف ایستاده بودند تا از آنها پرسیده شود ؛ نوبت به او رسید : "دوست داری روی زمین چه کاره باشی؟" گفت: می خواهم به دیگران یاد بدهم، پس پذیرفته شد! چشمانش رابست، دید به شکل درختی در یک جنگل بزرگ درآمده است. باخودگفت : حتما اشتباهی رخ داده است! من که این را نخواسته بودم؟!....

سالها گذشت تا اینکه روزی داغ تبر را روی کمر خود احساس کرد ، با خود گفت : این چنین عمر من به پایان رسید و من بهره ی خود را از زندگی نگرفتم! با فریادی غم بار سقوط کرد و با صدایی غریب که از روی تنش بلند میشد به هوش آمد!


حالا تخته سیاهی بر دیوار کلاس شده بود!




تاریخ: پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 شکایتی به دست یک کارخانه بزرگ تولید محصولات غذایی در آمریکا رسید مبنی بر اینکه یکی از پاکتهای شیر ان کارخانه خالی بوده !رئیس بازرسی کارخانه بلافاصله گروهی را به منزل شاکی فرستاد تا از چندو چون ماجرا اطمینان حاصل کنند و در صورت صحت ادعا،رضایت شاکی را به هر قیمتی برای حفظ آبروی شرکت جلب کنند .پس از وصول چند شکایت مشابه ،مدیر عامل کارخانه با اختصاص بودجه ای هنگفت به بخش تحقیقات کارخانه دستور داد  تا مانع تکرار این ماجرا شوند .بخش تحقیقات هم پس از صرف هزینه زیاد،موفق شد حسگر لیزری را طراحی کند که می توانست از روی وزن و شرایط بسته ،پر یا خالی بودن آن را قبل از ورود به بازار مشخص کند . در همان حال یک کارخانه کوچک که بودجه آنچنانی برای پیش گیری از این اتفاق نداشت توانسته بود با راه حلی ساده این معضل را حل کند .آنها یک پنکه معمولی را در انتهای خط تولید خود گذاشتهبودند که با بادی ملایم بسته های خالی را به بیرون از غلتک پرت می کرد 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  

 هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است كه احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اكثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.

«آلبرت اینشتین» فیزیكدان بزرگ معاصر، در آخرین رساله‌ علمی خود با عنوان «دی اركلارونگ Die Erklarung» (به معنای بیانیه) كه در سال 1954 در آمریكا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را كامل‌ترین ومعقول‌ترین دین دانسته است. 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 80657
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 80657
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1